veelgestelde vragen De meestgestelde vragen

VPauto PRO

Wat is het belang voor mij om voertuigen te kopen bij VPauto PRO?

VPauto is de eerste Franse speler op het gebied van veilingverkopen van voertuigen. Naast de voorgestelde concurrerende prijzen, met gemiddeld 2500 voertuigen per week, hebt u de garantie dat u bij ons altijd een ruime keuze aan voertuigen van alle merken en van alle types vindt (toeristische voertuigen, zakelijke voertuigen, reparaties of niet) en in alle prijsklassen. De verkoopritmes zijn ook interessant voor u: gemiddeld 4 elektronische veilingen per dag (met mogelijkheid voor directe aankoop) en 1 openbare veiling per week. Het is voor u de garantie dat u snel het gezochte product vindt.

Voor de verkoop

> Hoe kan ik me inschrijven voor de VPauto PRO veilingen?

Om deel te nemen aan onze elektronische en openbare verkopen, beschikt u over een professioneel VPauto PRO account.
Om u in te schrijven en inloggegevens te ontvangen, is het voldoende om het inschrijfformulier in te vullen dat u vindt op: inschrijfpagina. Een commercieel adviseur neemt zo snel mogelijk contact met u op om uw inschrijfverzoek te bevestigen.

> Wat zijn de noodzakelijke documenten om me in te schrijven?

De elektronische verkopen VPauto PRO zijn exclusief gereserveerd voor professionals uit de autobranche. Daarom vragen we u, na de inschrijffase, om ons een KvK-uittreksel, btw-nummer en een nationale identiteitskaart van de leidinggevende te verstrekken.

> Het lukt me niet om in te loggen, met wie kan ik contact opnemen?

Uw belangrijkste gesprekspartner om u te begeleiden bij uw aankopen is uw commercieel adviseur. Indien nodig kan hij u helpen bij het gebruik van het elektronische verkoopplatform. Als u hem niet kent, dan kunt u hem bellen op +33 2 52 48 00 65.

> Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Klik op "Wachtwoord vergeten". Het wachtwoord wordt automatisch binnen enkele seconden verstuurd.

> Krijgen we informatie over de herkomst van de voertuigen?

De gepresenteerde voertuigen komen terug van een lange verhuur locatie, kredietbedrijven, autofabrikanten, verhuur korte termijn en leveranciersnetwerken. De herkomst van voertuigen is zeer bekend. Het staat niet op het voertuigblad maar u ontdekt het op het certificaat van openbare verkoop van de verkoper.

> Hoe is de startprijs bepaald?

De startprijs is vastgesteld op basis van de marktnotering van het voertuig, de nieuwprijs, de algemene staat en de kilometerstand. Dat verschilt dus per voertuig.

Tijdens de veiling

> Waarom kan ik geen bod doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn:
- Uw account wordt niet gevalideerd door uw commercieel adviseur, u dient contact met hem op te nemen
- De presentatie van het gebruik van het verkoopplatform is nog niet gedaan
- Er is vertraging bij een van uw betalingen. We herinneren u eraan dat u 48 u hebt om - de gewonnen voertuigen - per bankoverschrijving - bij een verkoop te betalen.

> Hoe werken de veilingen?

Als uw inschrijfaanvraag is bevestigd door uw commercieel adviseur, dan krijgt u toegang tot alle verkoopformats (openbare veilingen, LIVE en elektronische veilingen). Voor elektronische verkopen is het voldoende om u te identificeren op vpauto.nl/pro en te klikken op een voorgestelde verkoop of om een voertuig te zoeken met de zoekmachine.

Elk voertuig beschikt over een beschrijvend formulier waarin alle onderdelen die nodig zijn voor uw beslissing vermeld staan (details van het voertuig, lokalisatie, foto's, startprijzen).

Ons systeem biedt 4 manieren om te bieden afhankelijk van veilingen:
- Het biedingendépôt (met een stap van € 50).
- Door uw maximale prijs te definiëren (u preciseert uw maximale prijslimiet. Het systeem brengt indien nodig namens u een bod uit, binnen de limiet die u hebt ingesteld. Als u een max bod doet, dan bereikt de weergegeven prijs direct de reserveringsprijs, de weergegeven prijs verhoogt dus met € 50 als uw bieding meer dan € 50 verschilt met de reserveringsprijs.).
- De directe aankoop (veilingsysteem maar met de mogelijkheid om het voertuig direct tegen een vastgestelde prijs te kopen, hij verlaat dus de verkoop).
- De vaste prijs (er is geen veiling, maar een weergegeven prijs, u klikt een keer en hij is van u).

De biedingen worden uitgebracht in inclusief prijzen.

Hoe onze veilingen werken ziet u in de video > de video bekijken

> Wat is de extra minuut bij de exclusieve elektronische veilingen?

De extra minuut zorgt dat iedereen kans maakt. Als iemand in de laatste 60 seconden een bod doet, dan komt er een minuut bij op de teller totdat niemand in de laatste 60 seconden meer biedt.

> Wat zijn de verkoopkosten die toegepast worden op de elektronische veilingen?

De weergegeven prijzen zijn inclusief verkoopkosten.
Als u uw voertuigen in de Europese unie doet of buiten de EU met verhaalbare btw, reken dan op € 35 of € 42 incl. belasting aan dossierkosten extra per voertuig.

> En de btw?

Op de pagina met de beschrijving van het voertuig, kunt u de btw-vermelding zien staan: ja/btw: nee (belasting op de toegevoegde waarde).
Btw ja: als hij bedoeld is voor export, dan wordt het voertuig excl. btw gefactureerd.
Btw nee: het voertuig wordt inclusief btw gefactureerd, de btw op marge is al inbegrepen in de prijs (inclusief btw-vermelding binnen Frankrijk).

> Hoe kan ik een mijn bod op het voertuig tijdens een exclusieve elektronische verkoop volgen?

Er wordt een kleurcode voorgesteld om de status van uw bod te volgen:

Oranje achtergrond: u bent de hoogste bieder maar de minimumprijs (prijs van de verkoper) is niet bereikt. Aan het eind van de verkoop wordt uw prijs doorgegeven aan de verkoper. Uw commercieel adviseur informeert u over het vervolg op dit voorstel.

Rode achtergrond: u bent niet de hoogste bieder.

Groene achtergrond: uw bod is het hoogst en de minimumprijs is bereikt. Aan het eind van de verkoop ontvangt u een e-mailbevestiging van de aankoop.

Hoe onze veilingen werken ziet u in de video > de video bekijken

Na de verkoop

> Wat gebeurt er als de verkoop eindigt?

U ontvangt een e-mail waarin u wordt geïnformeerd over de status van uw bod
- Uw bod is geëindigd in GROEN: u hebt het voertuig gewonnen, u ontvangt aan het eind van de verkoop een bevestiging per mail
- Uw bod is geëindigd in ROOD: u hebt de veiling niet gewonnen
- Uw bod is geëindigd in ORANJE: uw bod is niet voldoende (reserveringsprijs niet bereikt). In dit geval zorgt uw commercieel adviseur dat uw prijs aan de verkoper wordt gecommuniceerd. Hij informeert u binnen 48 u over zijn antwoord.

> Ik heb de auto opgehaald. Wat moet ik nu doen?

1. Binnen 48 u na de sluiting van de verkoop komt uw factuur beschikbaar in uw persoonlijke omgeving op mijn bestellingen.

2. Mijn aankopen binnen 48 u betalen per bankoverschrijving.

3. Er moet een verklaring ingevuld worden als,
- U een buitenlandse klant bent, een intracommunautaire leveringsverklaring kunt u terugsturen naar [email protected]. Deze is te downloaden via mijn bestellingen.
- U bent een Franse klant exporteur U dient een bewijs van btw-vrijstelling aan te leveren.

4. Bij ontvangst van de volledig ingevulde documenten en uw betaling (binnen 48 u) wordt een afhaalbon toegevoegd in uw peroonlijke omgeving, binnen mijn bestellingen 5 werkdagen.

> Hoe en wanneer kan ik de auto betalen?

De betaling moet worden gedaan door middel van bankoverschrijving binnen 48 u volgend op de toekenning.

> Wat is een afhaalbon?

Een afhaalbon is een document dat is uitgegeven door onze diensten, waarin wordt verklaard dat u het voertuig hebt betaald en dat u toestemming hebt om hem op te halen. Het is verplicht om een auto te verwijderen. Het bevat praktische informatie om het voertuig op te halen (adres van het opslagpark, ophaalprocedure).

> Wanneer kan ik de auto ophalen?

Een voertuig kan door een vervoerder worden meegenomen uit zijn opslagpark, uitsluitend als hij beschikt over een afhaalbon en nadat hij het wagenpark heeft gebeld om de voorwaarden voor afhalen na te vragen. Deze bon wordt door onze diensten uitgegeven en u vindt hem in uw klantenomgeving "mijn bestellingen". De voorwaarden voor verwijdering staan erin, die voor elk park anders zijn

> Wanneer ontvang ik de autopapieren?

Voertuig bedoeld voor de Franse markt: het volledige dossier van het voertuig wordt u toegestuurd na ontvangst van betaling.
Voertuig bedoeld voor export: het voertuigdossier wordt u toegestuurd na ontvangst van betaling en de ingevulde autobrief (CMR) (ondertekend, gestempeld en van datum voorzien). De CMR is beschikbaar in de rubriek bestellingen.

> Kan ik de autopapieren ontvangen op een ander factuuradres?

Nee, de documenten worden uitsluitend naar het factuuradres gestuurd.

> En als ik mijn aankoop wil annuleren?

U neemt deel aan een veilingverkoop. De toewijzing komt overeen met een verkoopcontract en impliceert eigendomsoverdracht. Als de toekenning is uitgesproken, dan kunnen er geen wijzigingen meer worden aangebracht aan het contract. We herinneren u eraan dat het verkoopvoordeel persoonlijk is en niet kan worden overgedragen aan een derde zonder uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming van de Verkoper.

Woordenlijst

Toewijzing: De term "toegewezen" markeert het eind van de veiling en de eigendomsoverdracht van het object aan de hoogste bieder.

Reserveringsprijs: De reserveringsprijs komt overeen met de minimumprijs van de verkoper.

Inzetprijs: Vertrekpunt veilingen.

Taxatie: De waardebepaling van een voertuig na expertise door middel van een prijsklasse. Deze correspondeert met het bedrag dat het kavel zou moeten bereiken volgens de veilingmeester, bij de openbare veiling.

Aankooporder: Volmacht toegekend door een opdrachtgever van de Société de Ventes om voor zijn rekening tegen de beste voorwaarden te kopen, als hij de verkoop niet zelf kan bijwonen. Daarom dient een formulier te worden ingevuld.

CMR: Document voor vervoer over land, de vrachtbrief CMR getuigt niet alleen van de behandeling van goederen in goede staat, maar ook van de verzending vanaf het moment dat de vervoerder zijn handtekening heeft gezet.

Hebt u een vraag?

Haut