veelgestelde vragen
Onze klantendienst staat tot uw beschikking via telefoon, mail en chat om al uw vragen te beantwoorden.
Wij nodigen U ook uit om de veelgestelde vragen hieronderte raadplegen:
garanties
> Over welke garanties beschik ik als ik aan veilingen meedoe?
De garanties hebben meerdere vormen:Juridisch: alle gepresenteerde voertuigen worden onderworpen aan een administratieve situatie-aanvraag (verificatie van inschrijving van vergoeding of oppositie).
Technisch: een voertuig verkocht bij een veiling in het kader van een vrijwillige verkoop, is onderworpen aan de geldende wetten zoals bij elke transactie (particulier tot particulier, professional tot particulier). Bovendien beschikken de voertuigen die minder dan 6 jaar oud zijn en minder dan 150.000 km op de teller hebben over een Premium-garantie van 3 maanden aangeboden door VPauto.
Garanties fabrikanten: bepaalde voertuigen vallen nog onder de fabrieksgarantie: deze staat vermeld op de expositie-affiches en op het formulier met voertuiggegevens op internet. Andere voertuigen kunnen in aanmerking komen voor deze garantie, vraag inlichtingen bij een vertegenwoordiger van het merk.
technische controle
> Krijgen de voertuigen allemaal een technische controle?
De aanwezige voertuigen bij de veilingen beschikken allemaal over een controle uitgevoerd door een onafhankelijke technicien. Er bestaan twee soorten controles bij VPAuto:
- De traditionele technische controle voor alle voertuigen ouder dan vier jaar. Deze controle wordt aangevuld met een proefrit uitgevoerd door een professional.
-
De "Bilan Expert" (exclusiviteit VPAuto) voor andere voertuigen: het is een zeer grondige controle met 185 punten van voertuigen jonger dan 4 jaar, in combinatie met een proefrit. De verificatie van bepaalde technische onderdelen zoals de werking van de koppeling, de versnellingsbak, de comfortabele uitrusting (elektrische ramen, ventilatie, verwarming, airconditioning, etc.) wordt gedaan door onafhankelijke technische controleurs.
Momenteel niet van toepassing in België, aangezien alle wagens enkel B2B worden verkocht.
prijs
> Hoe is de startprijs bepaald?
De startprijs is vastgesteld op basis van de marktwaarde van het voertuig, de nieuwprijs, de algemene staat en de kilometerstand. Dat verschilt dus per voertuig.> Waarmee correspondeert de aangegeven notering?
De weergegeven waarde wordt "prorata temporis" berekend, wat betekent vanaf de datum dat de voertuigen voor het eerst in het verkeer komen. Voor voertuigen van minder dan een jaar is de notering een schatting.> Hoe wordt een eindprijs berekend?
Als u een aankooporder of bod doet via onze site, dan wordt het bedrag van uw bod weergegeven inclusief verkoopkosten. Dossierkosten van € 150 inclusief worden apart gefactureerd.voor de verkoop
> Kunnen de voertuigen voorafgaande aan de verkoop worden gekocht?
Nee, VPauto wordt gemachtigd door een verkoper om uit zijn naam het voertuig te verkopen bij een veiling. Het voertuig kan niet worden verkocht voordat hij is gepresenteerd.> Krijgen we informatie over de herkomst van de voertuigen?
De gepresenteerde voertuigen komen terug van lange termijn verhuur (24-36 maanden), van kredietbedrijven, van autofabrikanten, van wagenparkeigenaren en diverse eigenaren. De herkomst van voertuigen is zeer bekend.> Welk document hebt u nodig om te kunnen bieden?
Om biedingen te doen op de dag van de verkoop, dient u een identiteitsbewijs bij zich te hebben (identiteitskaart of paspoort).Er wordt een cheque verzocht vanaf de toewijzing, of een borgsom per bankpas (van € 600 tot € 1000), en een solvabiliteitsbewijs geleverd door uw bank, minder dan 2 dagen oud, waarmee het transactiebedrag wordt gedekt (stempel, datum en handtekening van de bank dient als bewijs).
Voor de exacte verkoopvoorwaarden nodigen we u uit om de algemene voorwaarden te raadplegen.
online veilingen
> Ik kan op de dag van de verkoop niet aanwezig zijn: kan ik een bod uitbrengen?
Om deel te nemen aan veilingen zonder verplaatsing, dient u een aankooporder uit te brengen. Wij doen namens u een bieding op de dag van de verkoop.Om te weten hoe u een aankooporder doet op vpauto.be
> Kan ik online een bod uitbrengen?
Een aankooporder maakt het mogelijk voor u om op afstand te bieden terwijl u zich aan uw budget blijft houden.Om een aankooporder te doen of deel te nemen aan online biedingen, dient u een account te hebben op vpauto.be (een account aanmaken). Als u bent ingelogd, gaat u naar het voertuigformulier van het voertuig waarop u wilt bieden.
Geef vervolgens de maximumprijs aan die u bepaalt voordat u klikt op "aankooporder opsturen". Om uw aankooporder te bevestigen, vragen we om uw volledige gegevens (inclusief bankgegevens).
Het is uiteraard mogelijk om te bieden op meerdere voertuigen: daarvoor volstaat het om, nadat u uw eerste aankooporder hebt gedaan, andere voertuigen van uw keuze te selecteren. U hebt zo meer kans om een voertuig tijdens de verkoop te winnen.
Er wordt automatisch aan u gevraagd hoeveel voertuigen u wilt winnen tijdens de veiling (1 op 5, 1 op 3, 2 op 3, etc.).
> Als ik me niet kan verplaatsen, kan ik dan deelnemen aan online verkoop?
Ja, dankzij VPauto Live. Deze functie, toegankelijk vanaf internet op allerlei soorten schermen, biedt u de mogelijkheid om live deel te nemen aan veilingen zonder u te verplaatsen. Dankzij Live kunt u gelijktijdig bieden met de zaal.De inschrijvings- en betalingsvoorwaarden zijn dezelfde als die voor de aankooporder.
> Wat zijn de voordelen van het plaatsen van een bod online?
Of het nu gaat om het doen van een aankooporder of het uitbrengen van een Live bieding, VPAuto garandeert transparantie, gebruiksgemak en veiligheid.De aankooporders en Live veilingen zijn heel snel. In minder dan vijf minuten brengt u een bod uit vanaf een computer die verbonden is met internet, waar u ook bent.
De online betaling wordt beheerd via een beveiligde site, u loopt dus geen risico.
> En als ik niet kan komen, hoe kan ik dan een bod via de website annuleren?
Elke aankooporder is annuleerbaar tot de dag voor de verkoop, om middernacht. In dit geval wordt de transactie geannuleerd en wordt er geen enkel bedrag in rekening gebracht.Na deze termijn kunt u contact opnemen met de telefooncentrale op .